شناسهٔ خبر: 173005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین نرخ خدمات حمل و نقل اربعین حسینی در خراسان جنوبی

مسافر خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از تعیین نرخ‌های حمل و نقل پس از بررسی‌های کارشناسی و جلسات متعدد با اصناف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همزمان با سراسر کشور، پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای زائران اربعین حسینی در این استان آغاز شده است، زائران می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان به آدرس‌های www.payaneha.ir و www.payaneha.com نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش پیش‌بینی شده‌ ۱۰ درصدی متقاضیان نسبت به سال گذشته، این اداره کل آمادگی لازم را برای جابه‌جایی زائران فراهم کرده است. همچنین، نظارت‌های مستمر بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان در طول ایام اربعین به منظور تضمین کیفیت خدمات صورت خواهد گرفت.

مزیدی اضافه کرد: بر اساس آمار سال گذشته، بیش از ۱۱۶۰۰ نفر در قالب ۴۵۱ سفر (رفت و برگشت) از زائران و خادمان از خراسان جنوبی به مرزهای هدف و همچنین، ۱۵۲ دستگاه ناوگان باری برای جابه‌جایی مواکب و تجهیزات به صورت رایگان به مرزهای عراق اعزام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: نرخ‌های حمل و نقل پس از بررسی‌های کارشناسی و جلسات متعدد با اصناف تعیین شده و هرگونه قرارداد خارج از نرخ مصوب، تخلف محسوب می‌شود.

مزیدی تصریح کرد: کاروان‌های اربعین موظف هستند تا قراردادهای خود را به صورت رفت و برگشت و با تأیید انجمن‌های مسافربری منعقد کنند.

وی تاکید کرد: زائران محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ اطلاع دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: تعدادی از همکاران این اداره کل در مرز مستقر خواهند شد تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.

مزیدی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تمام توان آماده‌ی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است و از همه‌ زائران عزیز دعوت می‌کند تا با رعایت قوانین و مقررات، سفری امن و معنوی را تجربه کنند.